2017-2018 навчальний рік

Міське методичне об'єднання вчителів української мови й літератури

27.03.2018 року

Засідання № 2

Літературний диктант як спосіб підвищення читацької активності учнів

 

27 березня 2018 року в приміщенні ЗОШ № 1 відбулося засідання міського методичного об’єднання вчителів української мови та літератури з теми "Літературний диктант як спосіб підвищення читацької активності учнів". 

 

Літературні диктанти – це система вправ та завдань, які дають змогу швидко, у цікавій формі перевірити засвоєння учнями змісту літературного твору. Літературні диктанти подібні до тестових завдань, бо також є вправами зворотної дії: можна одразу проконтролювати правильність виконання роботи. Вони дають змогу оцінити практично всіх учнів, економно використавши навчальний час.

 

Літературні диктанти зазвичай проводять на початку уроку (перевірка домашнього завдання, актуалізація опорних знань) або в його кінці (підсумок, узагальнення). Ефективні вони також на уроках узагальнення та контролю знань. Окремі завдання можуть бути використані як елементи тематичного оцінювання.

 

В першій частини засідання вчителі ліцею Бондаренко Л.В. та Кушнеренко О.В. ділилися досвідом роботи щодо формування читацької компетентності ліцеїстів. Як керівник творчої групи з теми «Підвищення читацької активності ліцеїстів за допомогою інноваційних методів навчання», О.В. Кушнеренко запропонувала колегам широкий спектр методів та прийомів роботи. Л.В. Бондаренко доповнила виступ колеги оглядом видів літературних диктантів, запропонувала в практичній частині свого виступу виконати літературний диктант за новелою “Дитинство” з роману в новелах “Вершники” Ю.Яновського та літературну вікторину «Так - ні» за поемою “Сон” Т.Шевченка. Також поділилася досвідом учитель ЗОШ № 3 Н.П. Дубина, яка працює над проблемою підвищення рівня знань учнів 8-11 класів з української літератури.

 

На міській педагогічній виставці «Освіта Славутича – 2018» будуть представлені матеріали з досвіду роботи О.В. Кушнеренко «Збірка літературних диктантів з української літератури для 10 класу».

 

Державна підсумкова атестація в 2018 році відбудеться відповідно до Положення про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 30 грудня 2014 року № 1547, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 14 лютого  2015 року за № 157/26602. Керівник ММО В.П. Сироватка ознайомила колег з листом МОН України № 1/9-66 від 31.01.18 року «Про організоване завершення 2017/2018 н. р. та особливості проведення ДПА у закладах загальної середньої освіти», в якому були викладені рекомендації щодо проведення ДПА в поточному навчальному році. 

 

Стосовно проведення ДПА з української мови в 9 класі були схвалені наступні рекомендації щодо алгоритму підготовки до неї: 

 

1. Вчителі загальноосвітніх навчальних закладів міста самостійно визначають схвалений МОН України збірник диктантів для проведення ДПА з української мови.

 

2. Вчителі загальноосвітніх навчальних закладів міста із визначеного збірника складають перелік диктантів для погодження педагогічною радою та затвердження керівником навчального закладу.

 

3. В день проведення ДПА із переліку вибраних диктантів текст для написання визначається жеребкуванням.

 

Для учнів 11 класів ДПА відбудеться у формі зовнішнього незалежного оцінювання 24 травня 2018 року.

 

 

На засіданні методичного об’єднання були розглянуті щорічні питання, пов’язані із виконанням навчальних програм за І та ІІ семестр, оглядом переможців міського та обласного етапів Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури, переможців в мовних та літературних конкурсах обласного, всеукраїнського та міжнародного рівнів. Підведені підсумки роботи вчителів української мови і літератури в складі журі на міському етапі олімпіади.

 

Останнім питанням березневого засідання ММО вчителів української мови та літератури був огляд методичної та фахової літератури, підготовлений учителем ЗОШ № 1 М.В. Деркач.

О.М. Мандровний, методист міського методичного центру