2018-2019 навчальний рік

Міське методичне об'єднання вчителів іноземних мов

Засідання № 2

27 березня 2019 року в приміщенні Славутицького ліцею відбулося засідання міського методичного об’єднання вчителів іноземних мов з теми «Технологія роботи вчителя англійської мови в міжнародному освітньому проекті eTwinning Plus».

 

Досвідом роботи в рамках даного міжнародного проекту поділилися учитель Славутицької ЗОШ № 1 Н.М. Мандровна та вчитель Славутицького ліцею Н.С. Соловйова.

 

У лютому 2017 року група учителів Славутицької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 1, до складу якої увійшла Н.М. Мандровна, приєдналась до міжнародної програми eTwinning, мета якої організувати співпрацю європейських шкіл між собою. Взаємодія між школами відбувається в онлайн-мережі eTwinning Plus, в якій і реєструються охочі вчителі та їхні учні.

 

Всі педагоги, які працюють за програмою eTwinning, стають або засновниками власних проектів і запрошують до участі у ньому вчителів закордонних шкіл, або приєднуються до заснованих іншими. Під час реалізації проектів кожен вчитель робить вагомий внесок в покращення якості навчання. При цьому найуспішніші проекти нагороджуються спеціальними відзнаками – National Quality Label, European Quallity Label та European Prize.

 

У вересні 2018 року в онлайн-мережі eTwinning Plus зареєструвалися учителі англійської мови Славутицького ліцею.

 

В поточному навчальному році Міністерство освіти і науки рекомендує учителям Нової української школи взяти участь у міжнародному проекті eTwinning.

 

Н.М. Мандровна та Н.С. Соловйова ознайомили членів методичного об’єднання з переліком компетентностей, яких набувають учителі-ітвіннери; з проектами, в яких працюють зараз.

 

У наступній частині засідання члени методичного об’єднання обговорили хід виконання програм з іноземних мов у 2018/2019 навчальному році, результати участі учнів ЗЗСО у ІІ та ІІІ етапах Всеукраїнської учнівської олімпіади з іноземних мов.

 

Далі учителі іноземної словесності обговорили основні положення наказу МОН України № 59 від 25.01.2019 «Про проведення в 2018/2019 навчальному році державної підсумкової атестації осіб, які здобувають загальну середню освіту», листів МОН України № 1/9-41 від 23.01.2019 «Методичні рекомендації щодо особливостей державної підсумкової атестації з іноземних мов у 2018/2019 н.р.» та №1/9-51 від 30.01.2019 з уточненим переліком міжнародних мовних іспитів, результати яких зараховується як атестація з іноземної мови. Щоб учні шкіл могли заздалегідь підготуватися до аудіювання під час ЗНО з іноземної мови в 11-му класі, в поточному навчальному році впроваджується аудіювання як частина ДПА з іноземної мови в 9-му класі.

 

Під час вибору третього предмета на ДПА в 9-му класі педагогічна рада школи обов’язково має враховувати побажання учнів. «Цей вибір неодмінно має відбуватися на засадах педагогіки партнерства. Педрада не може самостійно та безапеляційно визначати третій предмет, попередньо обов’язково потрібно  запитати думку дітей та їхніх батьків. Варто вести відкритий діалог, зважати на «профільність» класу тощо», – зазначила Міністр освіти і науки Лілія Гриневич.

 

Для учнів 11 класів ДПА відбудеться у формі зовнішнього незалежного оцінювання 27 травня 2019 року (німецька мова) та 28 травня 2018 (англійська мова).


Керівник методичного об’єднання познайомив членів об’єднання із головними положеннями Концепції розвитку громадянської освіти, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 3 жовтня 2018 р. № 710-р. В зазначеному документі громадянська освіта розуміється як навчання та громадянське виховання на основі національних та загальнолюдських цінностей.

 

Учителі іноземної словесності розглянули зразки вправ для уроків англійської мови із електронного посібника «Громадянська відповідальність», розміщеного в бібліотеці сайту «Демократична школа». Запропоновані вправи націлені на реалізацію наскрізної змістової лінії «Громадянська відповідальність» в оновлених шкільних програмах для 5-9 класів. Завантажити вправи можна за посиланням: http://www.schools-for-democracy.org/hromadianska-vidpovidalnist 

 

Особливої уваги набуло питання про форми методичної роботи учителів іноземних мов у 2019/2020 навчальному році. Були підведені підсумки діагностування вчителів щодо їхніх професійних потреб та запитів, а саме:

 

1. Доцільність такої форми методичної роботи як міське методичне об’єднання (84,6%, 11 учителів із 13 опитаних)

 

2. Можливість бути учасником майстер-класу з оволодіння певними педагогічними техніками, методиками з вивчення певних тем шкільного курсу тощо (7 педагогів з 13 опитаних)

 

3. Можливість участі у практикумі із оволодіння ІКТ (6 педагогів)

 

4. Можливість працювати у складі педагогічної студії (1 педагог), у складі школи педагогічної майстерності (2 педагоги)

 

5. Теми та напрями діяльності у напрямку підвищення професійної компетентності:

5.1. Навчання якісному аудіюванню учнів

5.2. Використання парної та групової роботи на уроках англійської мови

5.3. Створення позитивного мікроклімату на уроках англійської мови та ситуацій успіху

5.4. Використання інноваційних технологій як умови створення мотиваційної основи навчання іноземної мови

5.5. Методичні особливості формування (використання) наскрізних ліній у середній та старшій ланці школи

 

6. Допомога у забезпеченні кабінетів ТЗН, наочністю, лінгафонним обладнанням, британськими підручниками.

 

7. Проведення майстер-класів із залученням учителів іноземних мов інших населених пунктів України.

 

8. Допомога в інформуванні щодо наявних авторських курсів з англійської мови та допомога у їх відвідуванні.

 

9. Створення на сайті ММЦ бази розробок учителів міста (уроки, заходи) з метою спільного їх використання.

 

10. Участь у роботі творчої групи з обміну матеріалами та ідеями для урізноманітнення навчального процесу.

 

11. Участь у творчій групі з теми «Ігри на уроках англійської мови»

 

12.  Організація курсів підвищення кваліфікації у закладах, де є викладачі, які є носіями іноземної мови.

 

Останнім питанням березневого засідання ММО вчителів іноземних мов був огляд методичної та фахової літератури, який був підготовлений керівником методичного об’єднання.

 

О.М. Мандровний, методист міського методичного центру