2018-2019 навчальний рік

ММО вчителів зарубіжної літератури, російської мови та літератури

Засідання № 2

«Використання технології Storytelling на уроках зарубіжної літератури» – такою була тема засідання міського методичного об’єднання учителів зарубіжної літератури, російської мови та літератури, яке відбулося 25 березня 2019 року в приміщенні ЗОШ № 1.

 

Керівник методичного об’єднання продовжив розмову про технологію сторітеллінг, розпочату на теоретичному семінарі для вчителів словесності та історії «Використання засобів дистанційного навчання на уроках мови, літератури та історії», проведеного 30 жовтня 2018 року в приміщенні ЗОШ № 2.

 

Сторітеллінг – це метод вигадування історій з метою зацікавлення навчальним матеріалом. Головна мета – створити ситуацію емоційного співчуття герою історії.

Опанування сторітеллінгу дозволяє учителеві розуміти закони побудови сюжету будь-якого літературного твору та навчити своїх учнів вигадувати сюжети для власних казок, оповідань та повістей. Водночас розвиває літературознавчу компетентність учителя літератури, дозволяючи йому легко аналізувати та інтерпретувати структуру художнього прозового твору. 

 

Членам методичного об’єднання була запропонована систему сюжетобудови Володимира Проппа, Жоржа Польті та Віктора Третьякова. На прикладі аналізу сюжету трагедії В. Шекспіра «Ромео і Джульєтта» вони дізналися про моделювання альтернативного розвитку подій, ніж запропонованого автором трагедії. 

 

Далі засідання відбувалося за наступним порядком денним:

 

2. Про виконання програм із зарубіжної літератури, російської мови та літератури за 2018-2019 навчальний рік.

 

3. Про підготовку до ДПА із зарубіжної літератури, з російської мови у 9 класі.

 

4. Про результати ІІ та ІІІ етапів Всеукраїнської учнівської олімпіади з мов національних меншин, ІІІ Міжнародної гри зі світової (української та зарубіжної) літератури «Sunflower».

 

5. Про форми методичної роботи учителів словесності у 2019/2020 навчальному році

 

6. Про Концепцію розвитку громадянської освіти та шляхи її реалізації засобами навчальних предметів.

 

7. Про новинки методичної літератури.

 

На ІІ етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з мов національних меншин 4 учні вибороли ІІ місце і 4 учні – ІІІ місця. Учениця Славутицького ліцею Іванова Анастасія стала переможцем ІІІ етапу і посіла І місце.

У Міжнародній грі «Sunflower» взяли участь 26 ліцеїстів, з них 1 учень отримав диплом І ступеня регіонального рівня, 4 учні – диплом ІІ ступеня, 5 учнів – диплом ІІІ ступеня.

 

Предмети «Зарубіжна література», «Російська мова» та інтегрований курс «Література» є у переліку третього предмета під час проведення ДПА в 9 класі. Проте вибір третього предмета цьогоріч має відбуватися з урахуванням побажання учнів та їхніх батьків. «Цей вибір неодмінно має відбуватися на засадах педагогіки партнерства. Педрада не може самостійно та безапеляційно визначати третій предмет, попередньо обов’язково потрібно  запитати думку дітей та їхніх батьків. Варто вести відкритий діалог, зважати на «профільність» класу тощо», – зазначила Міністр освіти і науки Лілія Гриневич.

 

Керівник методичного об’єднання познайомив членів об’єднання із головними положеннями Концепції розвитку громадянської освіти, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 3 жовтня 2018 р. № 710-р. В зазначеному документі громадянська освіта розуміється як навчання та громадянське виховання на основі національних та загальнолюдських цінностей.

 

Учителі словесності розглянули зразки вправ для уроків зарубіжної літератури із електронного посібника «Громадянська відповідальність», розміщеного в бібліотеці сайту «Демократична школа». Запропоновані вправи націлені на реалізацію наскрізної змістової лінії «Громадянська відповідальність» в оновлених шкільних програмах для 5-9 класів.

Особливої уваги набуло питання про форми методичної роботи учителів словесності у майбутньому навчальному році. Були підведені підсумки діагностування вчителів щодо їхніх професійних потреб та запитів, а саме:

 

1. Доцільність такої форми методичної роботи як міське методичне об’єднання (100%, 11 учителів із 11 опитаних)

 

2. Можливість бути учасником майстер-класу з оволодіння певними педагогічними техніками, методиками з вивчення певних тем шкільного курсу тощо (7 педагогів з 11 опитаних)

 

3. Можливість участі у практикумі із оволодіння ІКТ (1 педагог)

 

4. Можливість працювати у складі педагогічної студії (1 педагог), у складі школи педагогічної майстерності (1 педагог), у складі мобільної творчої групи з конкретної теми (1 педагог).

 

5. Допомога  в укомплектуванні навчальних кабінетів технічними засобами (комп’ютерним обладнанням, телевізором тощо)

 

6. Теми та напрями діяльності у напрямку підвищення професійної компетентності:

6.1. Використання інформаційно-комунікаційних технологій на уроках літератури.

6.2. Опанування сучасних методів навчання в умовах Нової української школи.

6.3. Застосування технології  розвитку критичного мислення на уроках мови та літератури.

6.4. Метод коментованого читання як засіб глибокого розуміння художнього твору.

 

7. За результатами спільного для вчителів-словесників та вчителів історії семінару «Використання засобів дистанційного навчання на уроках мови, літератури та історії»:

 

7.1. Робота у складі творчої  групи з вивчення навчальних можливостей сервісу Learningapps.org (12 педагогів)

 

7.2. Робота у складі творчої групи з використання віртуальної дошки Padlet  у власній педагогічній діяльності (4 педагога)

 

7.3. Робота у складі творчої групи з опанування хмарними технологіями Google та використання їх у роботі (3 педагоги).

 

Останнім питанням березневого засідання ММО вчителів зарубіжної літератури, російської мови та літератури був огляд методичної та фахової літератури, який був підготовлений учителем ЗОШ № 1 Н.П. Гапон.

 

О.М. Мандровний, методист міського методичного центру