29 вересня 2016 року в приміщенні ММЦ відбулося практичне заняття з теми "Медійна грамотність автора веб-проекту". Для обміну досвідом вперше зібралися адміністратори веб-сайтів ЗНЗ і ДНЗ, автори персональних веб-сайтів та блогів.
Ведучими практичного заняття були методисти О.М. Мандровний та І.А. Терещенко, які вибороли І місця на обласному етапі на Всеукраїнському конкурсі на кращий веб-сайт начального закладу в номінації "Персональний сайт" в 2015 та 2016 роках. Ведучі запропонували слухачам наступний план бесіди:
1. Аудиторія сайту: хто користувачі?
2. Естетика та ергономіка веб-проекту.
3. Мінімізація в структурі сайту.
4. Фотографії на сайті.
5. Як писати тексти?
6. Піраміда Грема і культура спілкування.
7. Міні-тестування сайтів.
8. Задуми творців веб-сайтів.
Головна мета практичного заняття, яку визначили ведучі, - розв’язати проблему довготривалого утримування користувачів на педагогічних веб-проектах (сайтах навчальних закладів, персональних сайтах та блогах) з опорою на знання психології людини, яка діє у віртуальному (візуальному) середовищі.
Спочатку слухачам була пояснена послідовність, за якою користувач веб-ресурсу розглядає простір веб-сторінки. Доведено, що головним засобом, який надовго затримує користувача на сайті, є велика фотографія. Запропоновані критерії для відбору фотографій на сайт. Дані поради щодо вибору колірної гами сайту. Обґрунтована тенденція до мінімізації об'єктів на веб-сторінці, зокрема розділів у меню сайту, особливостями роботи свідомості людини. Було пояснена різниця між текстами для друку і текстами для сайту. Дані поради, як діяти авторові веб-сайту в ситуації негативно-критичних і образливих коментарів на матеріали веб-сайтів, зокрема як користуватися пірамідою Пола Грема для переведення деструктивного діалогу з коментаторами в конструктивний інтелектуальний діалог з виходом на пошук істини.
Всі слухачі отримали роздаткові матеріали практичного заняття - брошуру "Довідник автора веб-проекту", в якому запропоновані наступні рекомендації творцям веб-ресурсів:
1. Візуальне оформлення сайту підпорядковуємо задоволенню потреб аудиторії.
2. Використовуємо досвід творців реклами у композиції сайту.
3. Завантажуємо на сторінки привабливі великі фотографії.
4. Оптимізуємо тексти під читання з екрану.
5. Мінімізуємо кількість об’єктів на веб-сторінці, зокрема в меню сайту.
6. Спілкуємось із коментаторами з використанням піраміди Пола Грема.
Дякуємо усім педагогам-авторам веб-проектів міста Славутича, які відгукнулись на запрошення бути слухачами вищеозначеного заняття-обміну досвідом.
О.М. Мандровний, методист міського методичного центру