«Інтеграція шкільного навчання літератури та медіаосвіти» - такою була тема теоретичного семінару для вчителів словесності, який відбувся 26 лютого 2015 року в Славутицькій загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів № 2.
Вже давно минули часи, коли допитлива дитина, повернувшись додому зі школи, брала до рук улюблену книжку та продовжувала перерване читання. Сьогоднішні учні замість цього вмикають комп’ютер. Дорослі б’ють на сполох: діти перестають читати. Якщо придивитися уважно, то і тоді, і тепер мета дітей залишається незмінною - вони шукають нову та цікаву інформацію. Діти отримують її по всіх каналах масової комунікації: через телебачення, радіо, кінематограф, друкарську продукцію, комп’ютерні інформаційні мережі. Так, вони споживають її у величезній кількості і досить неконтрольовано. Тому так важливо, щоб учителі не боролися із бажанням учнів працювати за комп’ютером, а допомагали у виборі того, що в даний час дитині важливо бачити, слухати, читати.
Метою семінару було визначити поняття «медіаосвіта», яке дано Концепцією впровадження медіаосвіти в Україні, наголосити про необхідність використання елементів медіаосвіти в навчальному процесі, запропонувати шляхи інтеграції навчання літератури та медіаосвіти.
Були підготовлені доповіді з наступних питань:
1. Про Концепцію впровадження медіаосвіти в Україні.
Л.І. Горбунова, вчитель української мови та літератури ЗОШ № 2
2. Психологічний портрет сучасного учня та вплив на нього засобів мас-медіа.
І.М. Мекшун, вчитель української мови та літератури ЗОШ № 2
3. Методичні прийоми інтеграції медіаосвіти з літературою на шкільному уроці.
О.М. Мандровний, методист міського методичного центру
4. Типові завдання медійного характеру для учнів 5-6, 7-8, 9-11 класів.
С.В. Овчинник, вчитель української мови та літератури ЗОШ № 2
Семінар закінчився прийняттям тексту рекомендацій, а саме:
З метою підготовки учнів до сприйняття сучасних інформаційних продуктів, захисту молоді від негативного впливу засобів масової комунікації, розвитку їх художнього сприйняття та естетичних смаків, уміння кваліфіковано аналізувати продукти мас-медіа, а також з метою підвищення рівня професійної майстерності вчителів-словесників рекомендуємо:
1. Створювати умови для реалізації виховних, навчальних та креативних підходів до використання продуктів мас-медіа на шкільних уроках.
Вчителі. Постійно.
2. Використовувати під час підготовки до уроків літератури продукти мас-медіа з метою формування інтерпретаційної компетентності учнів; розвитку логічного, образного, критичного та творчого мислення.
Вчителі. Постійно.
3. Поступово знайомити учнів з різними концепціями медіаосвіти, з її основними поняттями, з мовою кінематографа та образотворчого мистецтва.
Вчителі. Постійно.
4. Започаткувати на засіданнях міських методичних об’єднань обмін досвідом з використання елементів медіаосвіти на уроках літератури.
Керівники міських методичних об’єднань.
5. Ознайомити вчителів української мови та літератури, світової літератури, російської мови та літератури з матеріалами даного семінару.
Керівники шкільних методичних об’єднань.
Дякуємо творчій групі вчителів загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 2, а саме Л.І. Горбуновій, С.В. Овчинник, І.М. Мекшун, а також усім учителям, які знайшли можливість були учасниками семінару.