2018-2019 навчальний рік

МІСЬКЕ МЕТОДИЧНЕ ОБ'ЄДНАННЯ ВЧИТЕЛІВ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ Й ЛІТЕРАТУРИ

Засідання № 2

26 березня 2019 року в приміщенні ЗОШ № 1 відбулося засідання міського методичного об’єднання вчителів української мови та літератури з теми «Формування культури мовлення школярів на уроках української мови та літератури».

 

В першій частині засідання члени методичного об’єднання обговорили хід виконання програм з української мови та літератури у 2018/2019 навчальному році, результати участі учнів ЗЗСО у ІІ та ІІІ етапах Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури, в мовних і літературних конкурсах обласного, всеукраїнського та міжнародного рівнів.

 

Далі учителі словесності обговорили основні положення наказу МОН України № 59 від 25.01.2019 «Про проведення в 2018/2019 навчальному році державної підсумкової атестації осіб, які здобувають загальну середню освіту». Обов’язковим предметом, з якого проводиться ДПА у 9 класі, є українська мова, а третім предметом може бути обрана українська література. Під час вибору третього предмета на ДПА в 9-му класі педагогічна рада школи обов’язково має враховувати побажання учнів. «Цей вибір неодмінно має відбуватися на засадах педагогіки партнерства. Педрада не може самостійно та безапеляційно визначати третій предмет, попередньо обов’язково потрібно  запитати думку дітей та їхніх батьків. Варто вести відкритий діалог, зважати на «профільність» класу тощо», – зазначила Міністр освіти і науки Лілія Гриневич.

 

Як і в минулому 2017/2018 навчальному році, стосовно проведення ДПА з української мови в 9 класі були схвалені наступні рекомендації щодо алгоритму підготовки до неї: 

 

1. Вчителі закладів загальної середньої освіти міста самостійно визначають схвалений МОН України збірник диктантів для проведення ДПА з української мови.

 

2. Вчителі закладів загальної середньої освіти міста із визначеного збірника складають перелік диктантів для погодження педагогічною радою та затвердження керівником закладу освіти.

 

3. В день проведення ДПА із переліку вибраних диктантів текст для написання визначається жеребкуванням.

 

Для учнів 11 класів ДПА відбудеться у формі зовнішнього незалежного оцінювання 23 травня 2019 року. 

 

На засіданні було також презентовано 2 зошити для підготовки до ЗНО на уроках української мови в 10 класі, надруковані у видавництві «Соняшник». Одним із авторів є Заслужений учитель України, переможець Всеукраїнського конкурсу «Учитель року» Олеся Василівна Калинич, яка у січні поточного року провела майстер-клас для учителів словесності на базі КВНЗ КОР «КОІПОПК». Замовити її зошити (і з української мови, і з української літератури) можна на сайті Всеукраїнської гри «Соняшник» за посиланням: http://www.helianthus.com.ua/books/page=3/ .

 

Також учителі мали змогу передивитися посібник видавництва «Дивослово»: Ірина Павлів «Готуємося до ЗНО: тестові завдання з української мови й літератури», який має гриф МОН України. Посібник можна замовити або за телефоном редакції 098-606-23-81, або на сайті видавництва https://dyvoslovo.com.ua  

У другій частині засідання творчими родзинками з формування та розвитку культури мовлення школярів поділилася учитель Славутицької ЗОШ № 3 Т.М. Щеголькова, яка подала на педагогічну виставку «Освіта Славутича – 2019» матеріали з досвіду на тему «Практичні завдання з розвитку культури мовлення серед учнів 5-11 класів». 

 

З теми «Формування національної свідомості учнів на уроках української мови і літератури через сучасні підходи до створення середовища для всебічного розвитку особистості» поділилася своїми напрацюваннями учитель Славутицької ЗОШ № 3 О.М. Товста. Вона подала на виставку дидактичний посібник з підготовки учнів до ДПА «Українська мова з «Теплими історіями». Практикум. Синтаксис. Пунктуація. Просте речення».

 

Учитель Славутицької ЗОШ № 1 Р.М. Тарасенко, працюючи над науково-методичною проблемою «Використання елементів технології критичного мислення на уроках мови та літератури», презентувала колегам продукт проектної діяльності учнів 5-6 класів з української літератури.

 

З досвідом роботи на науково-методичною проблемою «Розвиток творчих здібностей учнів на уроках української мови й літератури» виступила перед колегами Л.М. Потенко, учитель Славутицької ЗОШ № 1 , яка подала на участь у виставці матеріали «Формування та розвиток орфографічної грамотності учнів на уроках української мови».

 

Важливим питанням засідання було планування подальшої методичної роботи учителів словесності. О.М. Мандровний, методист міського методичного центру, обговорив із колегами форми методичної роботи та професійні потреби педагогів, спираючись на результати проведеного діагностування, головні висновки якого наступні:

 

1. Доцільність такої форми методичної роботи як міське методичне об’єднання (94%, 15 учителів із 16 опитаних)

 

2. Можливість бути учасником майстер-класу з оволодіння певними педагогічними техніками, методиками з вивчення певних тем шкільного курсу тощо (11 педагогів з 16 опитаних)

 

3. Можливість працювати у складі мобільної творчої групи з конкретної теми (4 педагоги)

 

4. Можливість участі у практикумі із оволодіння ІКТ (3 педагоги)

 

5. Можливість працювати у складі педагогічної студії (2 педагоги), у складі школи педагогічної майстерності (1 педагог)

 

6. За результатами спільного для вчителів-словесників та вчителів історії семінару «Використання засобів дистанційного навчання на уроках мови, літератури та історії»:

6.1. Робота у складі творчої  групи з вивчення навчальних можливостей сервісу Learningapps.org (12 педагогів)

 

6.2. Робота у складі творчої групи з використання віртуальної дошки Padlet  у власній педагогічній діяльності (4 педагоги)

 

6.3. Робота у складі творчої групи з опанування хмарними технологіями Google та використання їх у роботі (3 педагоги)

 

7. Теми та напрями діяльності у напрямку підвищення професійної компетентності:

7.1. Опанування нових (сучасних) форм та методів проведення уроків

 

7.2. Опанування сучасних педагогічних технологій викладання предметів освітньої галузі «Мови та літератури»

 

7.3. Застосування технології  розвитку критичного мислення на уроках мови та літератури

 

7.4. Діяльність учителя словесності в умовах Нової української школи

 

7.5. Проведення майстер-класу щодо написання та оформлення науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН України

 

8. Організація участі учителів словесності у (не)конференціях edCamp для зустрічі із досвідченими колегами інших регіонів або запрошення їх до міста Славутича з можливістю проведення майстер-класів

 

9. Проведення майстер-класу стосовно особливостей структури уроку мови та літератури в інклюзивному класі.

 

Нарешті, на засіданні відбулися перевибори керівника методичного об’єднання, ним була обрана учитель Славутицького ліцею Т.М. Гавриш.

 

О.М. Мандровний, методист міського методичного центру