"Тарасовими шляхами"

Загальноміський конкурс юних шевченкознавців

Учасники: команди навчальних закладів з учнів 7-11 класів

11 березня 2014 року у приміщенні загальноміського бібліотечно-інформаційного центру відбувся загальноміський конкурс юних шевченкознавців «Тарасовими шляхами», присвячений 200-річчю від дня народження Т.Г. Шевченка.

До змагання були запрошені команди з 5-ти учнів, у кожного з яких було своя особлива роль: бути капітаном команди і керувати роботою інших, читати вірш напам’ять, коментувати ілюстрацію, намальовану власноруч; бути експертом з біографії Т.Г. Шевченка. Загалом, конкурсу передувала ґрунтовна підготовча робота протягом двох останніх місяців під керівництвом вчителя української мови та літератури.

Отже, конкурс розпочався. Ведучий представив команди та оголосив склад журі конкурсу. 

 

Роботу команд оцінювали А.О. Старовойтова, завідувач міського методичного центру, Т.О. Бойко, головний спеціаліст відділу молоді та спорту виконавчого комітету, Н.Л. Шумейко, заступник директора палацу дитячої та юнацької творчості.

Тривалим та напруженим був перший тур «Юні біографи». Команди по черзі виголошували команді-супротивнику три заздалегідь підготовлені запитання, самі відповідали, доповнювали відповіді інших, якщо були впевнені в своїх знаннях. Ось три запитання, підготовлені командою школи № 1:

1) Який рік творчості Т.Г.Шевченка  виявився  найбільш  плідним? Євген Сверстюк називає його «роком високого сонця України». Які твори було написано?

Відповідь:

1845 рік -  « Єретик», «Великий льох», « Стоїть в селі Суботові», «Наймичка», «Кавказ», « І мертвим , і живим…», « Холодний яр», «Псалми Давидові», «Минають дні, минають ночі», « Три літа», «Заповіт».

 

2) Від кого отримавши листа, Тарас Григорович Шевченко плакав від образи і жалю до кріпака-невільника, читаючи його Варварі Рєпніній?

Відповідь:

Поміщик Трепов при Шевченкові розбудив хлопчика-кріпака ударом кулака, а дворянин Лукашевич відправив з листом і наказав цього ж дня вернутися. Коли Шевченко листом зауважив, що так чинити не годиться, то поміщик ще раз відправив нещасного хлопця з папером, в якому було написано, що в пана таких « 300 олухів», як  Шевченко.

 

3) Коли Шевченка заарештували (5 квітня 1847 року), то запитали, куди він прямує в новому білому костюмі. Поет відповів, що до друга на весілля. До якого друга на весілля боярином їхав Шевченко, коли його заарештували?

Відповідь:

До Миколи Костомарова – друга, професора Київського університету.

 

Неабияку виконавську майстерність виказали представники команд під час ІІ туру «Читання художнього слова Т.Г. Шевченка». Які ж вірші підготували команди?

 

Команда ЗОШ № 1 – вірш Т.Г. Шевченка «Думи мої, думи мої» (читала Анастасія Стременовська)

Команда ЗОШ № 2 – вірш Т.Г. Шевченка «Мені тринадцятий минало» (читав Олексій Становий)

Команда ЗОШ № 3 – Вірш Т.Г. Шевченка «Думка» («Тяжко-важко в світі жити сироті без роду») (читав Євгеній Скуратівський)

Команда ЗОШ № 4 – Вірш Т.Г. Шевченка «Ой три шляхи широкії» (читала Яна Матвієнко)

Команда ліцею – вірш Т.Г. Шевченка «Русалка» (читала Яна Передерій).

 


Завданням ІІІ туру «Знавці змісту творів Т.Г. Шевченка» було відповісти на 12 завдань літературного диктанту та впізнати п’ять картин Т.Г. Шевченка і написати їх назви.

Під час останнього, IV туру «Я – ілюстратор» команди презентували домашні ілюстрації до творів Т.Г. Шевченка. Команда школи № 1 та команда школи № 3 демонстрували ілюстрації до балади «Лілея», команда школи № 2 – до балади «Причинна», команда школи № 4 – до вірша «І досі сниться: під горою…», команда ліцею – до поеми «Гайдамаки».

Рішенням журі І місце посіла команда Славутицького ліцею, команда загальноосвітньої школи № 2 посіла ІІ місце, команда загальноосвітньої школи № 1ІІІ місце, команда загальноосвітньої школи № 3IV місце та загальноосвітньої школи № 4V місце. Капітани команд отримали дипломи.

Загалом, конкурс юних шевченкознавців «Тарасовими шляхами» виявився захоплюючим, яскравим та видовищним.

 

Висловлюємо подяку вчителям, які готували учнів до участі в конкурсі:

О.П. Ходос та Р.М. Тарасенко, вчителям української мови та літератури загальноосвітньої школи № 1,

Л.І. Горбуновій, вчителю української мови та літератури загальноосвітньої школи № 2,

О.М. Товстій та Т.М. Щегольковій, вчителям української мови та літератури загальноосвітньої школи № 3,

Н.Л. Атаманенко та Т.М. Нестеренко, вчителям української мови та літератури загальноосвітньої школи № 4, 

Л.В. Бондаренко, вчителю української мови та літератури ліцею.

 

О.М. Мандровний, методист міського методичного центру,

автор идеї та ведучий конкурсу